Energipåfyllning deluxe – vänner, teater, sol och skrivtid

I helgen var det dags att gå på röda mattan igen tillsammans med bästa Sussie från Sörmlandsidrotten. Sist vi hade den äran var det för att Sussie var nominerad till årets eldsjäl tillsammans med sin kollega Jonas för sitt engagemang för idrotts – och föreningslivet i Sörmland. Sussie är inte bara en god vän utan också en av mina uppdragsgivare som ger mig roliga jobb ute hos lokala föreningar.

Årets fest

Anledningen till att vi fick gå på röda mattan den här gången var att två grymma tjejer fyllde jämt och ställde till med årets fest. God mat och dryck, massor med sång, dans, tal, glitter och kärlek i överflöd förgyllde lördagskvällen för ett hundratal personer. Vi fick se allt från proffs på scenen till ”hellre än bra” men med stor portion mod och kärlek när nära och kära ville visa sin uppskattning till födelsedagsbarnen. Tårar blandades med skratt och det var en härlig kväll med flera av mina guldkorn på plats. Energipåfyllning deluxe.

Energi från solljus och favoritaktiviteter

På söndagen var det teaterrep i sedvanlig ordning. Det kommer bli en galet rolig föreställning som har premiär i början av maj. (Jag kanske bjuder på ett smygklipp framöver. )Vårsolen har strålat hela dagen och det blev en fika i trädgården med kidsen efter hemkomsten. Så mycket energi man får av solljus och värme! Missa inte min kollega Emelies artikel om D-vitaminets betydelse för hälsan. Ett vitamin vi fyller på med när vi är ute i solen men vad gör vi när ”solen lyser med sin frånvaro”.

Nu är det dags att ägna resten av eftermiddagen åt att förbereda min och Alexandras nästa del i vår bloggserie om ätstörningar. Fortsätt skriva kommentarer och komma med frågor. Ämnet har verkligen engagerat er läsare.

Summa summarum har den här helgen fyllt på med energi från livets bästa. Allt det där jag älskar och som är viktigt att inte tappa bort när livet rusar fram i hundranittio. Fundera en stund på hur du fyller på med energi. Om du tar dig tid till det du gillar mest och om inte – lova mig att prioritera det från och med nu.

Kramar från coachen

 

Energipåfyllning deluxe - vänner, teater, sol och skrivtid
Festklädda och redo för förmingel med härliga människor. Här med Pär, min trogne vapendragare och man.
Energipåfyllning deluxe - vänner, teater, sol och skrivtid
Det här är livet” sa Charlie när vi fikade i trädgården första gången för i år.

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.